orisa

PS4

Sprawdzamy nowego tanka, czyli słów kilka Orisa w Overwatch

18 Kwi , 2017  

Nowy tank

Po kilku miesiącach od pojawienia się hakerki Sombry Blizzard wprowadził na arenę nową postać, tym razem o specjalizacji tanka. Zielonoszary czworonożny robot stanął obok D.vy, Reinhardta, Zaryi i Wieprza.

Orisa to robot obronny, według komiksu to zmodyfikowany projekt OR14, który miał za zadanie stać na straży ludności. Orisa jest ulepszoną wersją tych robotów, ma swoją tożsamość i serce. Sposób przedstawienia jej narodzin przypomina do złudzenia scenę z Baymaxem z Wielkiej Szóstki:

orisa

Orisa, 24 bohater zmieniający balans rozgrywki

Do tej pory pojawiały się: wspierająca, lecząca Ana; szybka i zwinna w ataku Sombra, więc nie powinno nikogo dziwić, że kolejny wybór padł właśnie na bohatera ściągającego na siebie ogień. Orisa posiada wysokie zdolności obronne przypominające  Rainhardta. Wyrzuca z siebie obronną barierę chroniącą przed atakami, choć sama nie ma jak (jest za duża) / nie potrzebuję się za nią chować (jest wysoce wytrzymała). Barierę może postawić w dowolnym miejscu, choć nie jest tak obszerna jak u Rainhardta. Dodatkowo może aktywować przez ograniczony czas super wytrzymałość i w ten sposób redukować swoje obrażenia. Chociaż z tym trzeba uważać, bo działa to dość krótko.

Podstawową bronią robota jest szybkostrzelne działko – miotacz dyfuzyjny, który sprawdza się w bliskim i dalekim zasięgu. Zapas amunicji jest dość spory, ale nie nieograniczony tak jak przy D.vie. Niespotykaną do tej pory umiejętnością jest u Orisy pocisk grawitacyjny – jest to wystrzeliwana kula (podobna z wyglądu jak z ataku Symmetry), którą możemy aktywować w pobliżu wrogów i ich w to miejsce przyciągnąć. Świetnie się sprawdza na chowających sie bohaterów wsparcia tuż za rogiem. Łatwo można przyciągnąć przeciwnika prosto pod ogień.

Super zdolność Orisy to swojego rodzaju wyrzucony totem, który linkuję całą naszą drużynę do zadawania zwiększonych obrażeń przeciwnikowi. Jak dotąd udało mi się dwa razy skorzystać z tej umiejętności i nie jestem pewna, czy odległość od totemu ma faktycznie znaczenie.

Po kilku szybkich grach mogę powiedzieć, że Orisa świetnie sobie radzi ze ściąganiem całej przeciwnej drużyny na siebie. Gdziekolwiek się pojawiłam wszystkie super zdolności przeciwników trafiały właśnie do mnie. W sytuacji, gdy szybko przebijesz się przez jej obronę może bardzo szybko paść, bo nie będzie miała czasu się obwarować czy uzbroić. Tak miałam w walce z  Tracer lub Genji. W pojedynkę na otwartej przestrzeni jest bardzo łatwym celem z powodów swoich rozmiarów.

orisa orisa

Komentarze