Destiny 2

PS4

Czego można spodziewać się po Destiny 2?

23 maja , 2017   Gallery

W czwartek punktualnie o 19 ujawniono szczegóły rozgrywki Destiny 2. W Los Angeles na tą okazję zorganizowano z wielką pompą keynota dla mediów i influencerów, a relacje na żywo mogliśmy śledzić na Twitchu Bungie.


Na godzinę przed rozpoczęciem zabawiał nas @DeeJ, który w trakcie odliczania zagadywał  ludzi zaangażowanych w projekt, którzy chętnie opowiadali swoje przygody z perspektywy gracza. Osobiste historyjki to całkiem fajny drobiazg w agendzie, wyszedł całkiem zgrabnie, ale przejdźmy do konkretów.

Tabula rasa

Po odliczaniu ostatnich sekund został zaprezentowany cinematic ze szczegółami aktywności w sequelu. Przez perspektywę Zavali, Cayde-6 i Ikory poznajemy szczegóły ataku na Tower i nowe zagrożenie Gaula. W efekcie całe światło, które gromadziliśmy zostało utracone (czyli wybijane punkty światła przez te 3 lata przepadły, niestety). Guardianie zostają wezwani do walki, ale i stają w obronie ocalonych. Można było zauważyć, że gameplay nadal będzie opierał się na pokonywaniu przeciwników przy wykorzystaniu różnego rodzaju broni oraz przy pomocy zdolności specjalnych. W tych aspektach sequel nie różni się za bardzo od jedynki.

W Destiny 2 pojawią całkiem nowe subklasy: dawnblade, sentinel i arcstrider. Drzewko zdolności zostanie nieco rozbudowane, między innymi warlock zyska zdolności leczące. Odkurzony zostaje arsenał broni, zobaczymy nowe mapy i lokalizację.  Z nowymi superami i broniami wybierzemy się na nowe planety Nessus, IO i Titan. Planety prezentują się obłędnie (piękne lokalizacje z unikalną przyrodą), a mnie szczególnie przypadła do gustu Nessus (widać było, że będzie sporo skakania:).

Destiny 2 Destiny 2 Destiny 2

Bungie mocno wsłuchało się w głos społeczności, (chociaż nie tych głosów, że to kolejne DLC) dalej stawia na integrację graczy podsycając rywalizacje. Zwykły matchmaking ulegnie przeobrażeniu i dostępny będzie dla wszystkich aktywności, nawet raidu. Wsparcie dla klanów będzie w grze (no w końcu!), co powinno ułatwić społecznościom poznanie siebie nawzajem. Te i kilka innych drobiazgów wpływa na to, że będzie łatwiej dołączyć do wprawnych graczy, albo nawet znaleźć klan, który nam pasuje. To mogą być bardzo obiecujące zmiany.

Wszystko wskazuję na to, że Destiny 2 będzie bardziej w stylizowane pod MMO RPG? Cóż całkiem możliwe, że to jest właśnie ten kierunek.

Podczas prezentacji podkreślano kilka razy, że doceniają różne style graczy. Jedni wolą grać solo, inny trzymają się w drużynie, obiecano, że obie te drogi będą bardzo interesujące (koniec z nudnymi patrolami), tym razem postawili na szeroki wachlarz aktywności eksploracyjnych: ukryte strefy, mapy ze znacznikami itd.

Chyba nic więcej na tą chwilę pewnego nie ma.

Zaniepokoiło mnie, że oficjalnie nie potwierdzono 8 września również dla premiery na XBOX i PC. Dostęp na komputerach będzie poprzez bungie.net. Czy możliwe że te premiery będą jednak nieco później? Czekamy na potwierdzenie. Tymczasem BETA Destiny 2 powinna ukazać się już tego lata.

Destiny 2

Komentarze