gamers spot

lifestyle

7 najlepszych reklam o graczach

4 Wrz , 2017  

 

Spoty kierowane do graczy są specyficzne, oczywiście wszystko zależy od produktu. W przypadku sprzętów zazwyczaj stara się efektownie go pokazać, swoją drogą każda jest bardzo podobna. Reklamy nowych gier najczęściej serwują grę na kilka sposobów – krótki gameplay, wygładzony cinematic, fragment pracy studia na grą itd. Czy widzieliście reklamy gdzie faktycznie widać graczy? Poniżej siedem nietypowych reklam i mała ciekawostka.

 

Typowe reklamy:

  • pokazywanie sprzętu
  • zwiastuny gier

 

1. G FUEL

G FUEL – reklama napoju energetycznego. W tym konkretnym przypadku, podoba mi się podejście do tematu. Zamiast gracza przy biurku przed monitorem czy w salonie z padem, pokazali cosplay postaci z gier w codziennym życiu. Zabawnie to wygląda, Lara Croft w spożywczaku, Link grający w kręgle, Ezio na deskorolce itd. Reklama z pozytywnym przesłaniem „Każdy z nas jest graczem”.

2. Gillette

Gillette – Maszynki do golenia i gracze? A jednak… patrzy się na z lekkim zdziwieniem, celuje w graczy dojrzewających, „młodych chłopców” – wraz z wiekiem powstają nowe potrzeby. W reklamie występuję jeden z najpopularniejszych graczy xPEKE ze sceny League of Legends. Moim zdaniem broni się to przede wszystkim, dlatego że a. jest to celebryta w swojej niszy i b. pokazuje gracza wbrew utartemu stereotypowi zaniedbanego „gracza”.

3. Omen

Omen – jeżeli  już pokazywać „najlepszy” sprzęt dla graczy pro, to właśnie przez najlepsze drużyny graczy e-sportowych. Cała reklama utrzymana w klimacie graczy – herosów. W tym przypadku jest to drużyna Overwatcha Immortals – jednej z najpopularniejszych organizacji esportowych. Ich drużyny są najbardziej rozpoznawane z CS:GO i Overwatch.

4. XBOX

XBOX – reklama konsoli i gier na XBOXa. Mimo, że na niej samych graczy na niej widać to narracja rzuca wyzwanie graczom. Poprzez gry pokazuję motywacje i determinacje, która towarzyszy graniu: o doskonaleniu samego siebie, odwadze i współzawodnictwie.

5. PlayStation

PlayStation – reklama konsoli, kampania #4theplayers. Podoba mi się w niej to, że pokazuję świat gracza w scenariuszu przypominające lipdub. W całej reklamie jest poukrywane wiele smaczków, nawiązywań z różnych gier od plakatów, figurek, przebieralni, oglądania jak inni grają do napotkanych cosplayów.

6. Intel Extreme Masters

Intel Extreme Masters – reklama wydarzenia i turnieju. Świetnie opowiedziana historia trofeum, które zostało przygotowane do zwycięzców. Jest w tym coś podniosłego. Uważam, że gracze chcą wyjątkowych nagród i są gotowi na nie ciężko pracować. Inna sprawa, że gracze lubią oglądać innych graczy, zdecydowanie będą chcieli zobaczyć komu się uda je zdobyć.

7. Nintendo Switch

Nintendo Switch – reklama konsoli. Nintendo pokazuje wspólne granie (wyjątkiem jest Zelda) w różnych sytuacjach – w domu,  na imprezie, w pralni, na dworze, na uczelni. Trochę podpowiada jak konsola mogłaby być użyta. Podoba mi się w tym przypadku integracja graczy z  różnych pokoleń- młodzi, starzy, nastolatki, w średnim wieku.

*8. Hearthstone

Hearthstone – reklama gry. Japońska reklama w zabawny sposób podchodzi do etykiety japończyków. Pokazuję, że zwycięstwo w grze ma przełożenie na zachowanie w rzeczywistości, wynosi się  ponad status społeczny.

*wisienka extra 🙂

Komentarze